First Hotels firar 500 000 lojalitetsmedlemmar i First Member-programmet!

500 000 First Members!

First Hotels kan idag stolt meddela att företagets lojalitetsprogram, First Member, har passerat 500 000 medlemmar. Detta markerar en betydande milstolpe för hotellkedjan, som har haft en stark tillväxt i antal medlemmar de senaste åren. Hittills i år har antalet nya medlemmar ökat med över 30 % jämfört med samma period förra året.

Medlemmar i First Member-programmet får tillgång till en rad fördelar som är skräddarsydda för att förbättra deras hotellupplevelse. Med bland annat rabatterade priser på övernattningar, gratis uppgradering, tidig incheckning och exklusiva medlemserbjudanden, ger programmet de 500 000 medlemmarna fördelar från första hotellövernattningen. Medlemmarna tjänar också FirstCoins som kan användas för att betala för hotellvistelser i hela Skandinavien.

– Att vi nu har passerat 500 000 medlemmar är en milstolpe som vi är oerhört stolta över, säger Hege Damlien, Marketing Director på First Hotels International.

Lojalitetsprogrammet First Member har varit en hörnsten i kedjans strategi för att bygga långsiktiga relationer med sina gäster, samtidigt som det ger medlemmarna mervärde för varje krona de spenderar på övernattningar.

– Den starka medlemsökningen är ett tydligt tecken på att vårt medlemsprogram upplevs som attraktivt, och det bekräftas även av en nyligen genomförd medlemsundersökning där medlemstillfredsställelsen är mycket hög.

– Vårt mål är att erbjuda våra gäster mer än bara en vistelse – vi vill att de ska känna sig omhändertagna, få minnesvärda upplevelser och belönas för sin lojalitet, och det verkar som att vi har lyckats med det, fortsätter Damlien.

För att markera milstolpen med 500 000 medlemmar är First Hotels igång med olika kampanjer som ger medlemmarna ännu bättre fördelar där de kan tjäna extra FirstCoins, samt aktiviteter där medlemmarna kan vinna unika upplevelser och hotellvistelser i Sverige, Norge, Danmark och på Grönland.

– Vi värdesätter alla våra gäster, och det är inspirerande att se att så många väljer att bli en del av First Member-familjen. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla programmet så att det återspeglar våra gästers önskemål och behov. Samtidigt jobbar vi med att utöka vår hotellportfölj, så att våra medlemmar får så många destinationer som möjligt att välja mellan, säger Damlien.

– Vi tackar alla våra lojala medlemmar och ser fram emot att välkomna många fler till First Member-familjen i framtiden, avslutar Hege Damlien.

Fakta om First Hotels
First Hotels är ett nordiskt hotellföretag med hotell och lägenheter i Sverige, Norge och Danmark. Portföljen består av unika och lokala hotell och lägenheter som erbjuder personliga och minnesvärda hotellvistelser. Vår mission är att erbjuda våra hotell och samarbetspartners goda teknologiska lösningar som gör att hotellägaren kan fokusera på gästupplevelser, samtidigt som vi kostnadseffektivt hanterar marknadsföring, distribution och försäljning. First Hotels AB (publ) är ett bolag listad på Nasdaq First North i Sverige (Kortnamn: HOTEL) som tillhandahåller franchiserättigheter och marknadsföringstjänster till hotell anslutna till ’First Hotels’ kedjan.

Kontakt information:

First Hotels International, Hege Damlien, Marketing Director.
Telefon: +47 917 67 339
E-post: hege.damlien@firsthotels.no

Ladda ner bild av Hege Damlien. Klicka här.